söndag 26 augusti 2012

Mys-tofflor

Hej!

Härom dagen så åkte jag ner på biblioteket här i stan för att låna lite böcker. Och hittade en stor virkningsbok som heter Enkelvirkning. Det är enkla mönster på tex. väskor, löpare kuddar m.m.
På bokens framsida var det ett par jätte söta tofflor som jag vart sugen att virka. Så jag lånade boken!

När jag kom hem plocka jag fram garn och myste ner mig med boken i soffan och inser att det är någon som tagit bort just den sidan i boken!! Alla andra sidor var kvar, men just den med de söta tofflorna var borta... :(

Men så igår kväll så var jag inne på facebook och kikade lite på vikningscaféet som jag är medlem i och ser att det var en tjej som hade virkat ett par liknande, så jag fick mönstret av henne!
Jag gjorde om mönstret lite eftersom jag använde ett annat sorts garn än de i beskrivningen.


De blev otroligt sköna! :) Och fort gick det att virka!


Nu ska jag mysa av de sista timmarna av semestern, i morrn börjar vardagen! :) Men det gör inget, jag har haft en super bra semester och längtar lite till mina kära arbetskollegor!

Ha det bra!

/Ellinor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar