söndag 14 oktober 2012

Värme till vintern!

Hej!

Jag läste Allers Julmagasin (vilken jag rekommenderar enormt mycket för pysselsugna!!) och fick inspiration att sy egna värme kuddar till julklappar! :)

Det var en mal där på ett hjärta som jag testa först. Men sedan kom jag på att mina två små syskon i Umeå går till skolan varje dag och skulle kanske uppskatta att ha med sig lite värma på promenaden och därför gjorde jag två stycken mindre som de kan ha i fickan eller i vantarna! :)


Köp helt bovete för att fylla innerkuddarna.


Klipp sedan ut mönstret som du önskar. Jag gjorde inner kudde som jag stoppade med bovete och sedan gjorde jag ett fodral.


Så här blev mitt resultat! :)


OBS! glöm inte att lägga ett glas vatten i mikron när du värmer dessa så att inte bovetet blir för torrt!

Ha en fortsatt trevlig söndag!

/Ellinor
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar