söndag 7 oktober 2012

Flyttpyssel

Hej!

Jag har precis hittat min mobilsladd i denna flyttröra man har haft här hemma.
Jag hinner inte virka eller sy så mycket just nu utan det blir mest att skruva upp tavlor och packa upp lådor.

Men lite flytt-pyssel blir det alltid, som det här duschdraperiet som är alldeles för smal för våran hängare och alldeles för lång så att man står på det när man duschar. (Det syns inte på denna bild.)
Jag och min sambo letade på Internet efter ett bredare draperi, men det verkar som om det inte finns. Så vi köpte två stycken "små/normala" och så fick jag plocka upp symaskinen! :)

Sy upp dem, mäta för att göra ena smalare och sedan sy i hop dem.

Tada!! 

Inte så super spännande projekt, men det blev väldigt bra!

Jag måste även visa en sak till :)
Vi har så många garderober i våran nya lägenhet så jag har fixat en egen Pysselgarderob :)
Hellt underbart! 

Nu ska jag gå och njuta av söndagen! Ha det så bra!

/Ellinor

2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha en pysselgarderob! Mitt pyssel ligger lite överallt, intryckt i små lådor och hörn i lägenheten.. :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så var det förut.. eller allt garn låg bredvid min troslåda i garderoben. så varje gång jag tog strumpor och trosor så rörde det runt i garnet och det blev som en enda stor trasslig garnhög!! Så skönt att ha lite ordning och man slipper sitta 10 min för att trassla upp allt garn innan man virka :)

      Radera